Údolím Oslavy a Chvojnice

Termín: sobota 15.11.2014, sraz 8:00
Místo: Oslavany, nám. 13. prosince: https://goo.gl/maps/PW4Qm

Start: hromadný v 8:45

Převýšení trasy MID bude pouze 1,6 km a SHORT 0,8 km.

Protože se jedná o výlet v duchu dokterkkingu, pejsci půjdou po celou dobu na vodítku (s amortizérem), nejlépe s postrojem. Vřele doporučuji sedák. V plánu jsou dvě trasy, obě začínají i končí v Oslavanech u Brna. Trasa MID bude mít cca 46 km. Po zhruba 11 km je možné pokračovat trasu MID, nebo odbočit a vrátit se do cíle trasou SHORT, která má dohromady 23 km.

Každý výletní tým (rozuměj pes+psovod) dostane mapku, itinerář a instrukce. Cestou budou kontrolní body. Můžeme jít společně, ve dvojicích i samostatně, to nechám čistě na vás :)
V cíli nikdo čekat nebude, čas si každý zaznamená sám. Vyhlášení plánuji v neděli v areálu KK Židlochovice.

Doporučená výbava: strava pro psa a člověka, plastikové láhve na pitnou vodu, miska pro psa, funkční svítilna (nejlépe čelová), příslušná mapa dané oblasti a lékárnička  obsahující 1x obvaz hotový, 1x obinadlo elastické, 5x náplast s polštářkem, 1x izotermická fólie, dvě botičky pro každého psa s kterým vyrazí účastník na trať, nabitý mobilní telefon

Každý účastník tohoto výletu plně zodpovídá za sebe i za svého psa!

Informace k dogtrekkingu, které se vztahují i k tomuto výletu (výňatek, celé znění: https://dogtrekking.info/pravidla_cze.htm)

Dogtrekking je extrémní kynologickým vytrvalostním sportem, při němž jsou překonávány mimořádné vzdálenosti v časovém limitu. Vede účastníky k samostatnému rozvíjení fyzických a mentálních (např. orientačních) schopností. Rozvíjí souhru a vzájemné pochopení člověka a psa. Psovod je se psem při dogtrekkingu spojen buď postrojem a vodítkem připjatým k bedernímu pásu, nebo vede psa pouze na vodítku (či střídáním obou variant). V žádném případě není možno jít se psem "na volno" (ani krátkodobě).

Účastníci jsou při dogtrekkingu odkázáni sami na sebe a .. účastní (se) výhradně na vlastní nebezpečí a .. jsou si vědomí úplné vlastní zodpovědnosti za sebe a svého psa.

Fyzické trestání psů je zakázáno. Výjimkou je rozehnání rvačky psů.

!! POZOR !! Odvoz z trati NEBUDE zajištěn.

Související odkazy: https://www.kkzidlochovice.cz/    https://dogtrekking.info/        https://www.facebook.com/events/847871041910519/

Reportáž o dogtrekkingu: https://www.ceskatelevize.cz/porady/10435049455-dobre-rano/314292320020103/?video&index=361685#video

Seznam přihlášených výletních týmů:

15. Terezka Engie 8:45 ne 15:40

trasa MID: mapy.cz/s/e2mk
SHORT: mapy.cz/s/e2pC
fotky (ty nejméně rozmazané ): https://marci86.rajce.idnes.cz/podzim_2014/#P1110356.jpg

Kuba napsal na FB:

"Musím se vám přiznat k jedné věcí... Asi jsem se od někoho letos nakazil dogtrekkingofilií. První fáze proběhla bez povšimnutí, druhá fáze vyvolala spíš obdiv a uznalé pokyvování hlavou, ale jak se postupně řítím do třetí fáze, mnohým již zatrnulo a je možné že se již brzy úplně separuji od zbytku normální společnosti a zbytek života dožiji v ústavu s podobně postiženými jedinci.

Dnes pro své přátele jedna naše kamarádka (ano, také je nemocná, ačkoli myslím, že ještě ne nevyléčitelně...) uspořádala výlet á la dogtrekking. Short a mid variantu. S bráchou jsme se chytili na mid. Už při cestě na start nám mělo být leccos podezřelé. Obec Oslavany, od Brna odříznutá promyšlenou sérií objížděk a uzávěr, že se na místo vlastně legálně skoro nešlo dostat. Na startu asi 5 ČSV, karelák, nemčanda, luiziáňák, Buggoid a Sášenka.
Na Mid vyrážíme s bráchou sami dva. No budiž. Cílem je vyzkoušet, jakou část z proklamovaně snadné trasy po rovince budeme schopni uběhnout a vrátit se tak dejme tomu kolem třetí odpoledne.

Už první stoupák nás nutí odstrojit se jen do triček a já sundávám brýle, protože přes závoj potu stejně nic nevidím. Kluci (Volch a Buggy) nás utvrzují v tom, že energie mají dost a pletou se pod nohy, jak jenom můžou. Druhé kufrování již na 6 km, kdy zapomínáme odbočit do lesa, v důsledku čehož si dáváme jedno oblíbené „z kopce a zase do kopce“ navíc. Ve znaku obce je koruna, dva vinné listy a vinný hrozen. Jo, alkohol bych si dal, ale všude mají zavřeno. Následuje běh po vrstevnici, výšlap na zříceninu a krpál dolů zakončený rovinkou kolem řeky. Malebná romantika. Chytáme první křeče do noh a běh se mění v indiálský běh. Romantiku zakončuje proklamované odbočení vlevo po modré.
Jenže ouha! Do leva znamená přes řeku a na ceduli se jasně píše „brod“. Asi nikdo nepočítal s magory, co to půjdou v půlce listopadu. Takže boty a ponožky dolů a hurá do vody. Máte rádi kluzké, ostré kameny a ledovou vodu? Oslava je váš jasný cíl! My je rádi nemáme a nemáme pro následující půl hodiny rádi ani slečnu organizátorku! Vymýšlíme barvité metody odplaty, zatímco rozmrazujeme zmrzlá chodidla v suchém listí. Samozřejmě že jsme oba spadli do vody, takže vypadáme jako ti pošuci, co se chodí koupat do řeky na Vánoce- duševně nemocní jedinci. Nepřízeň osudu a ledová voda nás ale nezlomily a tak pokračujeme přes Vlčí vrch (4 směrové ukazatele) na finální zříceninu. Mírně nás zarazí, že zřícenina je pod kopcem, nikoli na kopci, ale už to moc neřešíme a telefonicky ujišťujeme své blízké, že žijeme a vyrážíme na zpáteční cestu. Pomalu se šeří a jak sestupujeme z vrstevnice, vytahujeme baterky. Jasně si vzpomínám, že ještě ráno jsem nápad, vůbec je brát s sebou, považoval za absurdní. V konečné fázi nás čeká už jen jeden hrad (Kraví hora) a nějaké to horolezení za tmy (psi jsou v pohodě, ale my se na kluzké cestě zvící šíře cca 40cm necítíme potmě úplně komfortně...) a jsme zpátky v Oslavanech. Kolegové Shortaři práve vylézají z hospody a psi na sebe vesele vrčí. My vrčíme také a zalézáme šupem do auta a pouštíme klimatizaci na plno. Cestou domů provedeme dozásobení alkoholem ve vyhlášené Rosické vinotéce.

Jsem nemocný člověk, rád bych, abyste to pochopili. Jsem si naštěstí plně vědom své choroby a proto vás varuji! Pokud vám brodění se přes řeku pár stupňů nad bodem mrazu přijde fajn, vyhledejte odbornou pomoc! Pokud vám střídání výstupů a sestupů a rozbolavělé nohy přijdou lákavé, učiňte taktéž! Pokud se rádi touláte po nepřístupných místech prostě jen proto, že „je to tam krásný“, vyhledejte pomoc, ještě nemusí být pozdě.
Pro mě už pozdě je.

Díky Bráchovi s Buggym za to, že jsme to mohli celé protrpět spolu.."

Anketa

Upřednostňuješ psa nebo fenu?